tirsdag, 04 april 2017 11:32

Amedia sender alle kamper i PostNord-ligaen

Skrevet av
Ranger denne artikkelen
(1 Stemme)
Fra venstre Tord Selmer-Nedrelid, som er Amedias ansvarlige for PostNord-satsingen, Dag Halvorsen fra Divisjonsforeningen og Kristian Oma fra Monday Sport. Fra venstre Tord Selmer-Nedrelid, som er Amedias ansvarlige for PostNord-satsingen, Dag Halvorsen fra Divisjonsforeningen og Kristian Oma fra Monday Sport.

Denne sesongen vil Amedia sende samtlige kamper i PostNord-ligaen på direkte nett-tv. De som abonnerer på konsernets aviser vil få tilgang til absolutt alle kampene.

I 2017-sesongen bruker Amedia sine eksklusive rettigheter til å sende alle kampene selv. For å kunne se en kamp, må man være abonnent i en av konsernets lokalaviser. Nytt av året er det at abonnentene får tilgang til alle lag og alle kamper. Første serierunde er andre påskedag, mandag 17. april.

Til sammen vil Amedias aviser strømme 364 kamper i PostNord-ligaen, som er navnet på norsk andredivisjon. Ligaen består nå av to avdelinger med til sammen 28 lag.

- Vi har fått ekstremt god respons på strømming av andredivisjonsfotballen gjennom de siste sesongene. Lokalavisa er den perfekte rammen for dette innholdet. Da skulle det bare mangle at vi nå ikke gjør alt vi kan for å levere en førsteklasses fotballopplevelse. I Amedia vet vi at direktesendte levende bilder blir utrolig viktig fremover. Her er lokal sport en strålende råvare, og i år blir Post-Nord-satsingen hovedretten for mange av våre aviser. Vi gleder oss, sier konserndirektør for innhold og produktutvikling, Anders Opdahl.

 - Dette er et stort løft for mediehusene våre og Amedia. Det er et løft vi er godt rustet til å ta. Avisredaksjonene har bygget opp god kompetanse på strømming over tid. Vi har en solid partner i produksjonsselskapet Monday Sport som skal produsere mange av kampene for oss. Og, det er ingen som kjenner de lokale fotballagene så godt som sportsredaksjonene våre. Dessuten ser vi gang på gang at leserne finner fram til kampene når deres lag spiller, sier Tord Selmer-Nedrelid, prosjektansvarlig i Amedia.  

Denne sesongen strømmer Amedia også kamper fra lag og arenaer der konsernet ikke har lokalaviser, som Oslo og Trondheim. Ettersom samtlige kamper blir sendt, innebærer det at supportere med Amedia-abonnement vil kunne følge sine lags bortekamper.

Kampene i PostNord-ligaen vil bli dekket med en enkel produksjon med kommentar og grafikk.

Amedia har inngått avtale med Monday Sport som partner i prosjektet. Selskapet har bred erfaring med tilsvarende opplegg for de største tv-selskapene i Norge, fra blant annet eliteserien og førstedivisjon.

- Vi gleder oss veldig til å jobbe sammen med Amedia og lokalavisene for å presentere PostNord-ligaen på en innovativ og spennende måte. Dette oppdraget krever smarte og effektive tekniske løsninger, samt at det trolig også vil dukke opp noen nye og veldig spennende stemmer på kommentatorplass, sier Lasse Hallberg, daglig leder i Monday Sport.

- Fra før jobber Monday med både Eliteserien og OBOS-ligaen sammen med Discovery, og vi er meget motiverte for å nå også jobbe med PostNord-ligaen! Dette føles som en perfekt match, sier Hallberg.

Frank Tverran

Ansvarlig redaktør og skribent

Andre saker å lese

Slutten for Minde & Minde AS

04-06-2026 Nyheter Frank Tverran - avatar Frank Tverran

Slutten for Minde & Minde AS

Minde & Minde AS har fulgt Bjarne Mindes selskapsimperium gjennom oppturer, rettssaker, sviktende prosjekter og nye redningsforsøk. Nå er selskapet besluttet tvangsoppløst av Oslo tingrett.

Les mer i RingeriksAvisa

Vil gjøre Ringerike, Hole og Jevnaker tryggere på teknologi

03-06-2026 Nyheter Frank Tverran - avatar Frank Tverran

Vil gjøre Ringerike, Hole og Jevnaker tryggere på teknologi

Tech Forum Hole Jevnaker Ringerike ble startet etter inspirasjon fra Ringerikskonferansen. Nå inviteres barn, ungdom, seniorer og næringsliv til gratis arrangementer om teknologi og kunstig intelligens.

Les mer i RingeriksAvisa

Nær 24 millioner til idretts- og nærmiljøanlegg i Ringerike

03-06-2026 Nyheter Frank Tverran - avatar Frank Tverran

Nær 24 millioner til idretts- og nærmiljøanlegg i Ringerike

Ringerike kommune får til sammen 23,9 millioner kroner i spillemidler til idretts- og nærmiljøanlegg. Den klart største tildelingen går til Haugsbygd Arena, som får 14,8 millioner kroner.

Les mer i RingeriksAvisa

El Niño står på dørstokken: FN advarer mot tørke, flom og hetebølger

02-06-2026 Nyheter NTB - avatar NTB

El Niño står på dørstokken: FN advarer mot tørke, flom og hetebølger

FNs vær- og klimabyrå kommer med et klart El Niño-varsku: Det haster med å forberede seg på ekstremvær - både til land og til havs.

Les mer i RingeriksAvisa